Όσο βαθαίνει η οικονομική κρίση άλλο τόσο οξύνονται οι ταξικές αντιθέσεις στον καπιταλισμό στην προσπάθεια του να βγει απ’ αυτή, με συνεχείς επιθέσεις στα χαμηλά κοινωνικά στρώματα και επιβάλλοντας ως αναγκαίο κακό τη λήψη σκληρών μέτρων στο όνομα της εξυγίανσης και της αναδιάρθρωσης ενός σαθρού κρατικού μηχανισμού αλλά και της ίδιας της οικονομίας. Φυσικά αυτό είναι το πρόσχημα ενώ ο στόχος για άλλη μια φορά είμαστε εμείς, οι άνεργοι/ες, εργαζόμενοι/ες, συνταξιούχοι, φοιτητές/ τριες, μετανάστες/τριες.
Παρά τις υποσχέσεις της πρώην αντιπολίτευσης και νυν συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ για σκίσιμο των μνημονίων, έξοδο από την κρίση και στήριξη όσων έχουν πληγεί οικονομικά τα τελευταία χρόνια, δεν ξέχασαν να μας υπενθυμίσουν για άλλη μια φορά πως οποιοσδήποτε διαχειρίζεται τον κρατικό μηχανισμό, έχοντας στα χέρια του την εξουσία, θα επιδιώκει να διασφαλίζει πάντα τα συμφέροντα του ντόπιου και διεθνούς κεφαλαίου. Οι συνεχείς μειώσεις μισθών και συντάξεων, η καταστρατήγηση των εργατικών μας δικαιωμάτων, η ανύπαρκτη πλέον πρόνοια, τα χαράτσια και οι αυξήσεις σε φορολογία, είδη πρώτης ανάγκης και τιμολόγια ΔΕΚΟ έχουν ως μόνο αποτέλεσμα την υποτίμηση των ζωών μας οδηγώντας μας προς την εξαθλίωση. Και σα να μην έφταναν όλα αυτά δεν παρέλειψαν να μας φορτώσουν και την αύξηση στα κόμιστρα των ΜΜΜ με πρόσχημα το νέο ΦΠΑ του 23% ,όπου απ’ το Φλεβάρη του ’16 ανέρχονται σε €1,40 για διαδρομές εντός πόλεως και €10 από και προς το αεροδρόμιο.
Επιπλέον από 1η Γενάρη του ’17 θα λανσάρουν και μία νέα μορφή εισιτηρίου, το ηλεκτρονικό, πιστεύοντας ότι έτσι θα δώσουν μια οριστική λύση στο πρόβλημα της εισιτηριοδιαφυγής και προφασιζόμενοι ότι θα εκσυγχρονιστούν τα MMM «προς όφελος πάντα του πολίτη». Τι είναι όμως αυτό το ηλεκτρονικό εισιτήριο; Στην ουσία πρόκειται για μία κάρτα τύπου πιστωτικής η οποία θα φέρει φωτογραφία και στοιχεία ταυτότητας και θα φορτώνεται με μονάδες, ενώ η χρέωσή της θα γίνεται βάση των χιλιομέτρων. Επομένως όχι μόνο θα υπάρξει άνοδος των τιμών στις μετακινήσεις μας, αλλά ούτε και θα γνωρίζουμε την πραγματική αξία της τιμής του εισιτηρίου σε αντιδιαστολή με το μέχρι τώρα κόμιστρο. Παρελκόμενο όλων αυτών θα είναι ένα καθεστώς συνεχούς επίβλεψης των κινήσεών μας (ηλεκτρονικό φακέλωμα) τόσο από το κράτος όσο και από ιδιωτικές εταιρίες.
Αν γι’ αυτούς έχει γίνει πλέον συνήθεια η μετακίνηση με ακριβά αυτοκίνητα και ιδιωτικά τζετ, για μας, την εργατική τάξη, παραμένουν τα τρόλεϊ ,τα λεωφορεία και τα τρένα. Αν για μας είναι ο καθημερινός τρόπος μετακίνησης, για το κράτος είναι άλλο ένα πεδίο κέρδους, έλεγχου και καταστολής.
Σ’ αυτό το πλαίσιο εντάσσονται η διαρκής επιτήρηση με σεκιούριτι και αστυνομία εντός των σταθμών καθώς και η πρόσφατη ενίσχυση της από τις κινητές δυνάμεις της ομάδας ΔΙΑΣ, οι κάμερες ασφαλείας σε κάθε γωνία και πλέον και εντός των συρμών του μετρό και προσεχώς και στα λεωφορεία, η τοποθέτηση μπαρών τύπου τουρνικέ που σκοπό έχει να αποτρέψει την είσοδο στους αποκαλούμενους «λαθρεπιβάτες» και «τζαμπατζήδες», καθώς και οι συνεχείς έλεγχοι από τους ρουφιάνους ελεγκτές που βάζουν στην τσέπη τους το 50% των προστίμων αγνοώντας τις συνθήκες φτώχειας και ανεργίας που μας έχουν επιβληθεί. Υπάλληλοι-τσιράκια που δε διστάζουν πολλές φορές να σηκώσουν το χέρι τους, να τραμπουκίσουν ακόμα και να εξευτελίσουν αλλά και να πετάξουν έξω από το λεωφορείο επιβάτες, όπως για παράδειγμα η συμπλοκή ανάμεσα σε ελεγκτές και «λαθρεπιβάτη» που επέφερε το θάνατο του Θ. Καναούτη το 2013.
Παρόλα αυτά η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ προβάλλοντας ένα φιλολαϊκό προσωπείο έσπευσε τεχνηέντως από τον πρώτο κιόλας καιρό να ανακοινώσει τη δωρεάν μετακίνηση των ανέργων που είναι εγγεγραμμένοι στις λίστες του ΟΑΕΔ, αφήνοντας όμως απ’ έξω κι άλλες ομάδες που πλήττονται επίσης οικονομικά. Στην ουσία βέβαια πρόκειται για ένα καθαρά επικοινωνιακό τρικ με απώτερο σκοπό να αναδείξει στα μάτια της κοινωνίας ότι η μόνη οικονομικά ευπαθής ομάδα είναι οι άνεργοι. Για μας όμως τα πράγματα δε σταματάνε εκεί, αφού στην πραγματικότητα το παραπάνω μέτρο ήταν αποτέλεσμα διεκδικήσεων ενός ευρύτερου αγώνα. Με συνεχείς παρεμβάσεις στα ΜΜΜ, στα ακυρωτικά μηχανήματα και σε σταθμούς από σωματεία, συλλογικότητες, λαϊκές συνελεύσεις, ανέργους/εργαζόμενους/φοιτητές και μέσα από συλλογικούς, αντιιεραρχικούς, αδιαμεσολάβητους αγώνες από γειτονιά σε γειτονιά διεκδικούσαμε, διεκδικούμε και θα διεκδικούμε ελεύθερη μετακίνηση για όλους.
Συγκέντρωση για την υπεράσπιση των ελεύθερων μετακινήσεων με τα ΜΜΜ από όλες κι όλους Σάββατο 18/2, πλ Αττικής & Πορεία από το Μοναστηράκι, το Σάββατο 11 Μαρτίου στις 12:00.