Ρωσία :
Δικαστήριο της Μόσχας διέταξε τον καλλιτέχνη και πολιτικό performer Pyotr Pavlensky να πληρώσει σχεδόν 1 εκ. ρούβλια (περίπου 15.000 δολάρια) για την πυρπόληση της πόρτας του αρχηγείου της Ομοποσνδιακής Υπηρεσίας Ασφαλείας(FSB) τον περασμένο Νοέμβρη, σε μια performance που είχε το όνομα «Απειλή ». O Pavlensky απελευθερώθηκε την Τετάρτη, 8 Ιουνίου, και του δόθηκε πρόστιμο 5000.000 ρούβλια για καταστροφή μνημείου «πολιτιστικής κληρονομιάς» και 481.000 ρούβλια για το κόστος αντικατάστασης της πόρτας, αλλά ο καλλιτέχνης αρνήθηκε να το πληρώσει:
«Φυσικά και δεν θα το πληρώσω, ειδάλλως θα σήμαινε πως η «Απειλή» πραγματοποιήθηκε με δάνειο από την ίδια την FSB» δήλωσε, σύμφωνα με το πρακτορείο RIA Novosti. «Ακόμα και αν είχα αυτά τα χρήματα, δεν θα πλήρωνα».
Η δραματική μεταμεσονύκτια performance του Pavlesky, στο κτίριο της FSB στη πλατεία Lubyanka – μια διαβόητη πρώην φυλακή της KGB, της οποίας η FSB αποτελεί διάδοχο – τον έφερε σε απευθείας σύγκρουση με το υπάρχον Ρωσικό κατεστημένο. Αρχικά, είχε τραβήξει την προσοχή των Μ.Μ.Ε. το 2012, όταν είχε ράψει το στόμα του σε ένδειξη διαμαρτυρίας για τη φυλάκιση των Pussy Riot. To 2013 είχε καρφώσει τα αρχίδια του στην Κόκκινη Πλατεία σε ένδειξη διαμαρτυρίας για το αστυνομικό κράτος. Το 2014, πυρπόλησε λάστιχα σε μια γέφυρα στην Αγία Πετρούπολη σε ένδειξη συμπαράστασης στους διαδηλωτές της πλατείας Maidan στην Ουκρανία.
Ο καλλιτέχνης, που είχε συλληφθεί μετά την πραγματοποίηση της «Απειλής» και κρατούνταν μέχρι την απελευθέρωση του εχθές, είχε απαιτήσει να δικαστεί με τη κατηγορία της «τρομοκρατίας» για την performance. Οι εισαγγελείς επέλεξαν, αντιθέτως, να τον διώξουν για καταστροφή μνημείου πολιτιστικής κληρονομιάς, με το επιχείρημα πως η πόρτα της FSB αποτελεί μνημείο λόγω των διανοούμενων που φυλακίστηκαν, ανακρίθηκαν και βασανιστήκαν από την KGB, όσο και κατά τη διάρκεια του Μεγάλου Τρόμου από τον Σοβιετικό ηγέτη Ιωσήφ Στάλιν, τη δεκαετία του 1930. Να σημειωθεί πως η πόρτα του κτιρίου ήταν ρεπλίκα που είχε τοποθετηθεί το 2008.
Ο Pavlensky χλεύασε αυτά τα επιχειρήματα στο δικαστήριο και την Τετάρτη δήλωσε στους δημοσιογράφους: «Το πιο σημαντικό πράγμα είναι να είσαι ικανός να δεις, πως είναι δυνατό να καταστρέφουν τη κουλτούρα και μετά σε αυτή τη βάση να ανακηρύσσουν μνημεία και να μιλούν για πολιτιστικής κληρονομιά». Επίσης, χρησιμοποίησε κάθε δυνατότητα, κατά τη διάρκεια της δίκης, για να γελοιοποιήσει την δικαστική διαδικασία, καλώντας τον Απρίλιο πόρνες να καταθέσουν εκ μέρους του.